16. sz. Pilis-h. (Dobogókő - Visegrád) Vénasszonyok nyara túra 2017.10.07

A kéktúra meghódításában egy kisebb időszakot ki kellett hagynunk, de hát jobb dolgunk is akadt :)

Na de ez nem egy esküvői blog, hanem egy túrázós. Szóval megint a nyakunkba vesszük a hegyeinket és folytatjuk ott ahol abbahagytuk. Soron következő szakasznak a Dobogókő-Visegrád részt választottuk.

Az időjárás a vénasszonyok nyarát idézte, ami a legtökéletesebb egy túrához, délelőtt 10 körül szedelőzködtünk és egy rövid út után leparkoltunk Esztergomnál és már a Dobogókő felé tartó buszon találtuk magunkat, Pilisszentléleknél megcsodálhattuk a környék legnagyobb nevezetességét, a „Mi kis falunk” sorozatból ismert Teca Kocsmáját, tényleg ott áll és nagyon csábító volt beugrani egy sörre, sajnos a busz kíméletlenül ment tovább. Na azért itt egyszer még iszunk egyet :)

Dobogókőről indultunk, mint pár hónappal ezelőtt, gyors tájgyönyörködés után már indultunk is, most a másik irányba.

Az út elején még találkoztunk pár turistával, majd szép lassan megfogyatkoztak és csak időnként jött szembe egy-egy ember. Kellemes lefelé ereszkedés után hamar megérkeztünk a Sikárosi erdészházhoz majd Pilisszentlászlóra. Vigyázni kell a környéken, merre megy az ember :)

Itt sajnos nem volt időnk beugrani a Kis-Rigó étterembe, pedig nagy kedvenc. Maradt a gyors szendvicsezés, instant kávé és irány tovább nehogy még a végén ránk sötétedjen, Visegrád felé megmaradt a gyönyörű napos, hűvöskés időnk. A következő pihenőhelyül a Molnár Lajos emlékhelyet választottuk, már csak ezért a kilátásért is érdemes volt ezt a hosszú utat megtenni. Sajnos az erős napsütés nem tette lehetővé, hogy jó kép készüljön így el kell menni oda és meg kell nézni :)

Kis kajálás és gyönyörködés után folytattuk utunkat a Nagy-Villám felé. A pecsétet kicsit nehezen találtuk de végül egy kis google segítséggel meglett, pedig itt már jártunk pár éve egy igen jól sikerült esküvőn :)

Sok időnk nincs, nyomás lefelé Visegrádra, még épp sötétedés előtt elértük a 18:50-es buszt Esztergom felé, ahol kocsiba be és irány haza. Ezen a szombaton se bántuk meg, hogy a Kéktúrát választottuk :)